Reklamefilm for Spotify

Dette var et gruppeprosjekt som gikk over tre uker. Vi kunne selv velge hva vi skulle reklamere for, vi valgte til slutt å reklamere for den populære og internasjonale musikktjenesten Spotify.

Vi valgte å appelere til en målgruppen som er studenter mellom 18-25år som har et ønske om å få et lite avbrekk fra virkelighetene, eller som føler at evnen til å konsentrere seg blir bedre når man hører på musikk.

For å få fram at Spotify tilbyr musikk innenfor alle sjangere valgte vi å ta i bruk to locations som står veldig i kontrast til hverandre. For å forsterke de to ulike sjangerne valgte vi å spille på nasjonalfølelsen ved å ta i bruk en klassisk sang laget Grieg. Vi valgte også bruke en skog ved soloppgang og kle skuespilleren (som var meg) i bunad. I tredje scene kommer vi til en ny verden hvor skuespilleren er kledd i hettegenser, joggesko, og caps og som befinner seg i flere urbanske stedet i bymiljøet.

Vi brukte halvparten av tiden på ide/planleggingsfasen. Før vi satte i gang med opptak, måtte vi levere en del planleggingsdokumenter som blant annet briefplatform og opptaksplan, men også de grunnlegende dokumentene som manus og storyboard.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s